Tři důvody, proč nejen životní pojištění zažije obrození

Hypotéky za sebou mají dva extrémní roky. Apetit klientů po nemovitostech a ochotě financovat jejich koupi s pomocí úvěrů byl mimořádný. Dovolím si tvrdit, že žádná hypotéka není standardní a téměř vždy narazíte na nějaký větší či menší zádrhel nebo specialitu, kterou musíte řešit. Jsou to hodiny a hodiny času, který hypotéce finanční poradce věnuje. Kapacity řady společností se dostaly skutečně za hranu a na nic jiného nebyl čas.

Obrovský potenciál

Data ukazují, že u poradce, který zprostředkoval hypotéku, si životní pojištění sjednají necelí dva klienti z deseti. To je obrovský potenciál. Samozřejmě, že ne každý vzhledem ke struktuře svého majetku životní pojištění potřebuje, ale počet klientů, kterým by se pojištění hodilo, bude nadpoloviční. A stranou zájmu by nemělo stát ani neživotní pojištění, obzvlášť v době dnešní překotné inflace, kdy řadě nemovitostí reálně hrozí podpojištění. Bude to případ většiny pojistek bez indexace starších tří let. Pro finanční poradce může být aktualizace velké téma.

Kvalita, data a provize

Životní pojištění zažije obrození, o tom jsem přesvědčený, a to ze tří důvodů. Pojistky prošly za poslední roky značným vývojem, kdy dokáží poskytnout klientům oporu v různých životních situacích a po koronavirové pandemii si řada lidí uvědomila, jak je jejich zdraví a životní standard křehkou věcí. Zájem o kvalitní pojistky ze strany klientů poroste. 

Jako druhý důvod vidím fakt, že pro poradce je pojištění z hlediska dlouhodobých provizí velmi zajímavý produkt, který navíc podporuje budování dlouhodobých vztahů s klientem. Když už vám klient při sjednávání pojištění svěří informace, které se nevykládají na potkání, velmi pravděpodobně se na vás s důvěrou obrátí, až bude chtít řešit něco příště – třeba, jak zhodnotit úspory. Potvrzuje se, že stále více lidí chce své finance řešit komplexně, ideálně s jedním člověkem nebo firmou.

Třetím důvodem je, že díky digitalizaci budeme lépe pracovat s daty a budeme na to mít ještě lepší nástroje. Jistě nejsme v Broker Trustu jediní, kdo na tom pracuje, ale v našich nástrojích, které už máme nebo vyvíjíme a brzy uvedeme, jasně vidíme, co lze dělat, když dokážete správě zanalyzovat data o klientském kmeni. 

Otevírají se úplně nové možnosti pro cross-selling, které dostane poradce v podstatě na zlatém táce. Důležitou roli budou hrát i další nástroje a aplikace, které s pojištěním pomohou. Ukazuje nám to například kalkulačka pojistných částek, kterou jsme nedávno spustili a která dává poradcům jasnou oporu v nastavování dostatečných pojistných částek.

Žijeme v nejisté době, ale že se v takových časech bude dařit pojištění, o tom jsem přesvědčený. Tím spíš, když máme chytré nástroje, které finančním poradcům zásadním způsobem práci usnadní. 

Bohuslav Černý, regionální ředitel Broker Trustu

Další příspěvky

Růst díky Číně(Týden 40)

Hlavním důvodem pozitivního vývoje na akciových trzích byly kroky druhé největší ekonomiky světa—Číny. Čínská vláda a centrální banka představily největší balíček podpůrných opatření od pandemie covidu-19.

Zpátky na vrcholu (Týden 38)

Meziroční tempo inflace zpomalilo z hodnoty 2,9 % na dvě a půl procenta, a to je rychlejší zpomalení, než očekával trh.  Připočteme-li k tomu horší než očekávaná data z trhu práce,