Anketa 1+1. Hypoteční ochlazení je prostor nadechnout se

Ptali jsme se na tyto otázky

1) Hypotéky výrazně zdražily, co doporučujete poradcům, kteří se na ně doposud specializovali?

2) Jak by vypadala Vaše vysněná nemovitost

David Molínek
oblastní ředitel

1)  Doba, kdy budou zase nízké úrokové sazby, dřív nebo později přijde. Jsou to cykly. Jako finanční poradci máme tu výhodu, že se můžeme zabývat více segmenty. Když to shrnu, tak jsou to tři hlavní: úvěry, pojištění, investice. Vzájemně se tyto segmenty doplňují, ale 100% nekorelují. Teď si myslím, že je obrovská příležitost v investicích a pojištění. Pokud jako hypoteční specialista sám investice či pojištění neumím, požádal bych kolegu, aby mi pomohl a postupně bych se vzdělával.

2)  Útulná chata v Alpách nebo u moře.  

Bohuslav Černý
regionální ředitel

1) Klíčem je zvýšená komunikace se stávajícími klienty, především s těmi, které čeká konec fixačního období. Zároveň je jednoznačně třeba postavit komplexní služby pro klienty – klidně i tím, že doplním tým a najdu specialisty na jiné produktové segmenty.

2) Dům na samotě, hory a vlastní rybník. 

Radim Skřivan
oblastní ředitel

1) Už před dvěma lety jsem hypotečním poradcům doporučoval, aby spolu s hypotékou řešili s klientem i související otázky, jako je například pojištění nemovitosti a zajištění klienta v případě výpadku příjmu. Toto doporučení dávám i nyní. Každý, kdo chce proniknout do těchto segmentů, může využít i vzdělávací kurzy, které pro naše partnery pořádáme.

2)  Rozhodně to není dům o patnácti ložnicích a čtyřech koupelnách, v tomto směru jsem spíše minimalista. Můj ideální dům se bude nacházet na kraji Prahy, kde budu spokojeně žít se svou, již brzy čtyřčlennou rodinou.

Miroslav Kraus
regionální ředitel

1) Řada poradců byla historicky na startu své kariéry aktivní jako zprostředkovatelé stavebního spoření, penzijního připojištění nebo pojištění. V posledních letech se pak jejich velká část zaměřila na úvěry – produkt, který klienti hojně poptávají, je bez storen a se zajímavou odměnou. Vše ostatní se nezřídka dostalo na okraj poradenského zájmu. Obchody se jen hrnuly, ale pokud se poradci zaměřovali výhradně na úvěry, mají dnes sice své velké klientské „úvěrové portfolio“, ale ohledně dalších produktů klienty servisují jiní. Nic složitého a nového se nedá doporučit, jen se vrátit ke svým klientům, naslouchat jejich potřebám a začít je řešit. Tedy pokud klienti nemají svého komplexního poradce, ti to budou mít už vyřešeno.

2) Být v ní spokojen se svými blízkými. Aby byla pro život jednoduchá, moderní, účelná, praktická, energeticky vyvážená, s minimální potřebou údržby a v pěkném prostředí. Sen se splnil.

Michal Hrubý
regionální ředitel

1) Poslední roky byly z hlediska hypotečního trhu velmi intenzivní. Poradci, specializující se v tomto segmentu, vlastně ani neměli čas přemýšlet o dalších příležitostech a mnohdy ani nestíhali odbavovat poptávku. Teď nám turbulentní doba dala příležitost zamyslet se nad změnou. Vidím velký prostor pro věnování se klientům. Tím myslím bavit se s nimi o jejich současných potřebách, o jejich portfoliu a možnostech. Klienti si možná více než kdy jindy uvědomují potřebu řešit situaci, a to nejen v diverzifikaci rizik, ale i v zajištění a ochraně svého majetku – nehmotného i finančního. Jinými slovy, vzniká potřeba rozšíření nebo využití dalších specializací a potenciálu, na které předtím nebylo tolik času. Každá doba přináší nové šance.

2) Nepřemýšlel jsem o vysněné nemovitosti, ani takové přání nemám. Bydlím v řadovém domě na kraji Plzně a mám pocit, že mě vlastně nic nechybí. Vysněná nemovitost je taková, kterou sdílím se svými blízkými, s mou ženou a dětmi. Za mě to není o obrovské vile s výhledem na moře, ale spíš o místě, kde prožiji hezké chvíle. A to je spíš o lidské stránce než o té materiální.

Jiří Sláma
oblastní ředitel

1) Doporučuji komplexní péči o zákazníka. V minulých letech řada poradců získala spoustu klientů, u kterých uspokojili jejich poptávku po financování bydlení, ale již neotevírali další témata. Zajištění příjmu, pojištění majetku nebo tvorba rezerv s očekáváním růstu úrokových splátek u klientů, kterým v příštích letech skončí fixační období jejich hypotečního úvěru. To všechno jsou témata, která nám přináší příležitosti.

2) Nemyslím, že jsem v těchto ohledech příliš náročný. Potřebuji pro život les. Pro běh, procházky s rodinou. K tomu zahrada s terasou, na které si můžeme s rodinou sednout, povídat si, hrát hry a odpočívat. 

Martin Kouřil
obchodní ředitel

1) Doporučovali jsme to v předstihu a naše rétorika se nemění – zkuste u svých klientů i jiné segmenty, zejména privátní majetek, životní pojištění a investice. Mnozí z klientů jsou i podnikatelé, což odkrývá další potenciál. Jen je třeba se dovzdělat a neváhat. Když to u klienta neudělá bývalý hypoteční specialista, udělá to s radostí jiný poradce…

2) Tu naštěstí vlastním už přes 10 let – takže světlý, prostorný rodinný dům s krásným výhledem, na klidném místě a s rozumnou dojezdovou vzdáleností do Prahy.

Eva Kateřina Gabrielová
oblastní ředitelka

1) Doplnit si licence na pojištění či investice a poskytovat klientům komplexní poradenství.

2) Tu už mám – můj přízemní domek se zahradou.

Jak říká Michal Hrubý, každá doba přináší nové šance. Přejeme vám, ať jich nacházíte co nejvíce. Jak vám s tím pomůžeme? Už jste slyšeli například o našich investičních, pojistných a také hypotečních komunitách? Společně s experty na dané oblasti se zde zaměříte na to, jak využívat stávající i nové příležitosti. Jestli vás zapojení se do komunit zajímá, neváhejte se obrátit na naše regionální a oblastní ředitele, rádi vám o nich povědí více.

Další příspěvky