Martin Macho: Díky péči o kmen jsme loni měli dvojnásobný obrat

Z Moravy, konkrétně z Hustopečí, kde sídlí společnost M.S. Quatro, dorazil k mikrofonu Alice Tomanové spolumajitel této úspěšné firmy Martin Macho, druhým majitelem je Miroslav Nevěděl. Kromě toho, jaká budou letošní vína, zamířila jedna z prvních otázek i k názvu firmy samotné. M. S. znamená zkráceně makléřská společnost, ale proč Quatro? 

Jsme dva vlastníci a věděli jsme, jak to dopadá, když se spolumajitelé na něčem neshodnou. Vymysleli jsme proto, že o zásadních věcech budou rozhodovat čtyři hlasy. Dva máme my jako spolumajitelé a dva si dělí management. Rozhodují tři čtvrtiny. Proto název Quatro,“ říká Martin, který firmu řídí od roku 2014.

Prošli jsme třemi etapami, kdy jsme nejprve vedli firmu oba, a když jsme zjistili, že společnost potřebuje mít jednoho ředitele, v následujících dvou etapách jsme se v rolích ředitelů prostřídali,“ uvádí s tím, že v horizontu několika let bude hledat někoho dalšího, kdo by firmu řídil.

Firma, která má na 50 poradců, zejména na Moravě, nijak neskrývá, že by ráda rosta dál. Stejně jako ostatní pocítili na trhu turbulence posledních let, ale dokázali je šikovně tlumit.

S jednou pojišťovnou spolupracujeme přes 20 let a díky akci, kdy jsme se zaměřili na opečovávání a servisování jejího kmene, jsme udělali loni dvojnásobný obrat než normálně. Co se týče obratu, nemůžu si stěžovat,“ říká Martin Macho.

Přesně na vyhledávání takových příležitostí v kmeni stávajících klientů se zaměřuje i novinka BT Příležitosti, v nichž získávají partneři Broker Trustu tipy na potenciální obchody s klienty na základě analýzy jejich kmene. Těší nás, že Martin (a nejen on) chválí, kam se servis BTčka posouvá. 

Velkou radost mi dělá, jak se v posledních letech vyvíjejí nástroje. Za poslední léta je vidět, že nástroje, ale i jiná podpora Broker Trustu se vylepšují opravdu velkou rychlostí. Vzdělávání a generování příležitostí jsou obrovská pomoc. My pak máme čas zaměřovat se na to, co je naše práce, což je servis u klientů,“ vysvětluje. Právě v poskytování servisu a budování vztahu s klienty vidí největší sílu poradců.

Kde poradce nenahradí nastupující umělá inteligence, je budování vztahu s klientem, kdy je poradce s klientem a vede ho. Zde vidím pro poradce největší příležitosti do budoucna,“ dodává Martin.

V podcastu taky uslyšíte: 

  • Co je zásadní pro úspěch finančně-poradenské firmy?
  • Proč je fajn pořádat akce pro veřejnost?
  • Co dnes požadují začínající finanční poradci?
  • V čem se změnili dnešní klienti oproti začátkům byznysu?
  • Jak to vidí s řízením firmy do budoucna?
  • V čem je poslání finančního poradenství?

Další příspěvky