„Chtěli jsme dělat komplexní poradenství přímo s klienty a ztratili jsme chuť budovat velké sítě. Vydali jsme se tedy cestou malé lokální firmy s pár poradci, kteří budou klientům poskytovat komplexní služby v tom nejlepším slova smyslu,“ popisuje ve své podcastové premiéře Lukáš Šulc, co bylo impulsem pro opuštění velké poradenské společnosti a založení firmy Váš konzultant.
Mít vlastní klientský kmen
„Přemýšleli jsme, komu klient vlastně ‚patří‘, protože nám jako poradcům smluvně nepatřil. A to nám vadilo. Práce s klienty pro nás byla vždy zásadní a chtěli jsme mít jistotu, že opravdu podnikáme a budujeme si vlastní klientský kmen,“ dodává Filip Krejčí, druhý z jednatelů firmy.
Sázka na samostatnost a prošlápnutí vlastní cesty se vyplatila. Dnes má firma na 165 spolupracovníků, z toho certifikovaných profesionálů přes osm desítek. Starají se o více jak 30 000 klientů a pod správou mají v investicích přes 1,1 miliardy. V investicích narostla firma za poslední rok o 100 procent.
„Daří se nám skvěle. I přes to všechno, co se na trhu dělo, neustále rosteme. A tím myslím všechny konzultanty. Pohybujeme se v prostředí komplexního poradenství, a když některému z kolegů vypadl nějaký segment, tak ho dokázal doplnit jiným,“ hodnotí fungování firmy Lukáš. Komplexnost služeb je podle něho alfou finančního poradenství. Omegou je pak v podání Vašeho konzultanta dlouhodobost vztahů.
Trh se pročistí. A to je dobře
„Samozřejmě, že by se měl poradce vzdělávat, ale měl by být zejména vztahovým poradcem. Aby s klientem dokázal dlouhodobě finančně plánovat, byl s ním v pravidelném kontaktu a byl dobře k zastižení, když to klient potřebuje. V tomto ohledu na nás budou nároky větší a větší, což je dobře, protože se trochu pročistí trh,“ myslí si Filip o dnešní digitální době, která coby „dvousečná zbraň“ výrazně mění celé odvětví finančního poradenství.
A i když má Váš investor opravdu komplexní záběr, včetně realitní části, tak velký důraz ve firmě věnují právě investicím.
„Jak došlo k poklesu na trhu s hypotékami, tak my jsme propad v celkovém součtu nezaznamenali, naopak jsme výrazně narostli. Hodně poradců se začalo soustředit s klienty na komplexní plánování a tvorbu rezerv,“ vysvětluje Filip.
Investice na každé schůzce
„Je důležité, aby na každé schůzce téma investic zaznělo. Aby to nebylo tak, že poradce vyřeší zabezpečení, možná nějaké majetkové pojištění a na investice nezbyde čas, což býval historicky problém. Na počtu otevřených účtů ale vidím, že dnes aktivita v investicích extrémně roste. Pro polovinu poradců nebyly investice zásadní téma. Dneska bude 90 procent poradců řešit investice s téměř každým klientem. I když management fee tvoří ze začátku stokoruny a tisícikoruny, tak je to sněhová koule, která se postupem času stále nabaluje. Nejde nemít na investicích zásadní složku příjmu,“ dodává.
Ale samozřejmě to není jako v pohádce, kde by v podobě investic létali pečení holubi sami do pusy.
„Investice jsou komplexní obor, ve kterém se musíte neustále vzdělávat. Neexistuje stav, kdy by si člověk řekl, teď už jsem dobrý v investicích, mám hotovo a jdu to všem vysvětlovat,“ doplňuje Lukáš.
Pusťte si celé BTčko, uslyšíte mimo jiné:
- Že růst se nemusí za každou cenu…
- V čem Filipovi, který patří k nejúspěšnějším poradcům v investicích, pomohl kurz Z lovce farmářem…
- Proč museli nejprve přemlouvat kolegy, aby se začali věnovat platformě Edward, a čím si je získal…
- Proč v investicích platí, že v jednoduchosti je krása…
- Co dnes musíte klientům v investicích rozmlouvat…
- Které příležitosti dnes mnozí poradci přehlížejí…
- Proč může být model placeného poradenství funkční, ale někdy taky paskvil…
- Jak se pustit do investic, když teprve začínáte…
- Jestli mají svého finančního poradce a proč je fajn mít svého finančního parťáka…