Oli, řekni mi, proč vznikla tvoje pozice?
Moje pozice vznikla proto, abychom novým smluvním partnerům co nejvíce usnadnili start. V Broker Trustu máme léty prověřený a funkční systém zasmluvnění, který jsme v posledních dvou letech plně digitalizovali. Naši stávající partneři ho dobře znají a přesně vědí, na koho se v jednotlivých krocích zasmluvnění svých nových lidí mají obracet. Novým smluvním partnerům jsme ale chtěli vstup do BT ještě zjednodušit, proto letos na jaře vznikla moje pozice.
Jaká je tvoje role?
Mojí rolí je zajistit, aby byli spokojeni nejen manažeři a majitelé firem, ale i jejich lidé – aby se všichni mohli co nejdříve pustit do práce bez zbytečných zádrhelů. Stala jsem se jejich styčným důstojníkem během celého procesu zasmluvnění. Zajišťuji a hlídám průběh a všichni partneři se na mě mohou kdykoliv obrátit. V BéTéčku jsem od roku 2002, nastoupila jsem rok po založení. Zasmluvnění má tedy na starosti člověk, který má s firmou zkušenost přes dvacet let. Troufnu si říct, že znám BéTéčko a všechna jeho oddělení jak své boty.
BT se tímto docela vymyká, co říkají partneři na to, že mají osobního „průvodce“ celým procesem zasmluvnění?
Myslím, že na trhu je má pozice relativně ojedinělá. Většina servisních firem má obchodní oddělení a backoffice část, ale nic mezi tím. V BéTéčku mají noví partneři jednoho konkrétního člověka, se kterým komunikují napřímo. Jsem jejich spojka mezi jednotlivými odděleními a nestane se tak, že bychom při onboardingu zapomněli na něco, co by například blokovalo budoucí produkci. Když narazíme na problém, společně ho rovnou vyřešíme nebo se postarám o vyřešení s kompetentními osobami.
Nedávno jsme dokončili digitalizaci celého procesu zasmluvnění a administrativu tak co nejvíce osekali. Vysvětli nám, jak nový systém funguje?
Celý proces je nyní kompletně digitalizovaný. Aktuálně jsme dokončili online žádost o registraci na ČNB, kterou partneři udělají na pár kliků přímo z našeho systému Bety 2.0. Je to opravdu velký posun a zásadní usnadnění. Partneři nahrají své certifikáty a vše ostatní bezpečně rovnou do systému a nemusí posílat nic „bokem“. Poradci i manažeři navíc neustále vidí, v jaké fázi zasmluvnění jsou, nebo jak to vypadá s licencemi ČNB. Každý krok se zaznamená. A pokud někomu chybí třeba v některém segmentu povinné vzdělání, systém ho rovnou navede na kurzy, kde to snadno dožene.
Důležité je také říct, že pro zasmluvnění nováčků u stávajících partnerů se se vznikem tvé pozice nic nezměnilo, je to tak?
Přesně tak – nic se nemění. V tomto případě vše pokračuje podle zaběhnutých postupů – partneři se obracejí na své kontaktní osoby v BT tak, jak jsou zvyklí. Samozřejmě i jich se ale týká digitalizace a zjednodušování administrativy. Nové online řešení zasmluvnění jsme navíc připravovali právě na základě jejich podnětů.
Snažili jsme se vzít to nejlepší z digitalizace, ale zachovat i lidský přístup. Jak se nám povedl výsledek?
Myslím, že data mluví sama za sebe – v BT jsme schopni poradce zasmluvnit v ten samý den, kdy nám pošle podklady. V naprosté většině případů tak v ten den odchází z BT žádost o registraci u ČNB. Jen za dobu mého několikaměsíčního působení na této pozici jsme zasmluvnili téměř 1 400 partnerů.
Tím ale tvoje zapojení do startu nového partnera v BT nekončí, čemu se ještě věnuješ?
Nalodím nové smluvní partnery a celý jejich tým, aby měli vše pro uzavírání obchodů a „pohlídám“ si celý proces zasmluvnění většinou až po vyplacení provize za první obchod. Sleduji totiž ještě, zda nemají třeba nějaké nebývale velké množství dotazů, což by signalizovalo, že od nás potřebují ještě s něčím pomoct. Můžeme jim pak nabídnout například přesně zacílená školení.
Těch 20 let v jedné firmě – to je mimořádný výkon. Kudy vedla tvá cesta a jak se za tu dobu BéTéčko proměnilo?
V začátcích BT jsem měla na starosti všechna oddělení jako provozní ředitelka – ale je třeba dodat, že dnes je BT podstatně větší firma. Později jsem pracovala jako projektová manažerka na různých projektech napříč firmou. Broker Trust ušel obrovský kus cesty od „garážové firmy“ po jedničku na trhu. Je skvělé, že si uchoval svého svobodného ducha a lidský přístup, zároveň má dnes ale mnohem robustnější zázemí.
Jak jsi se dostala k onboardingu?
Zdeněk Sluka si mě v minulosti vybral jako projektovou manažerku pro nalodění jednoho z našich významných partnerů, kdy jsem se podílela na zasmluvnění stovek poradců. Byla to velká a složitá věc, ale právě tehdy jsem se také v této oblasti našla. Byla jsem v kontaktu se všemi odděleními, mohla jsem zúročit zkušenosti z minulosti i znalost celé firmy. Baví mě výzvy i běhat po baráku, zjišťovat informace a hledat řešení problému.
Pojďme to zakončit nepracovně. Léto pomalu končí, jaké je tvoje oblíbené místo na dovolenou?
Jižní Chorvatsko. Je to taková „česká“ klasika, ale je tam nádherně.
A co tě baví, když se zrovna nevěnuješ zasmluvnění poradců?
Věnuji se hlavně rodině – máme dvě děti a psa. Mým velkým koníčkem je šití. Šiju hlavně oblečení, pro sebe, pro děti a pro ostatní příbuzné. Teď naposledy jsem ušila softshellovou bundu.
Díky moc za rozhovor a za všechno, co děláš pro BT i naše partnery.
Děkuju, jde to snáz, protože Broker Trust je pro mě srdcovka – je prostě „můj“. A podle toho přistupuju i k práci, aby se dařilo našim partnerům a díky tomu i celému BéTéčku.