„Zaměstnavatelé se mnohem častěji zajímají o způsob zhodnocování prostředků, které platí svým zaměstnancům například na penzijní produkty. Podstatně větším tématem tak je, jak finance zhodnocují transformované fondy a jaké příležitosti přináší zaměstnancům případný přechod do účastnických fondů doplňkového penzijního spoření,“ zmiňuje v podcastu Jiří Sláma aktuální změnu klientského chování.
I podle Martina Večerky si stále více klientů uvědomuje, že je inflace připravuje o hodnotu úspor, ale zároveň mají strach z investování. „Často hledají pro své peníze nejvyšší možný úrok na spořicích účtech, ale to podle mě není správné řešení. Správný poradce zanalyzuje klientovu skutečnou situaci a často zjistí, že podstatnou část peněz může klient dlouhodobě investovat a na spořící účet stačí odložit část, kterou bude klient potřebovat v krátkodobém horizontu.“
Oba hosté se pak shodují, že klientům dnes můžeme být ještě většími partnery, kteří je v náročné době plné nejistot uklidní, což se zúročí v dlouhodobých vztazích. „V každé době se dají najít pozitiva a příležitosti. Je důležité, aby klienti věděli, že když budou k investicím přistupovat racionálně, všechno dobře dopadne,“ říká Martin Večerka.
Co už dělá a do budoucna ještě chystá Broker Trust, aby finančním poradcům jejich důležitou roli ulehčil a podpořil je v rozvoji byznysu? Poslechněte si pátý díl našeho podcastu.